wtorek, 15 grudnia 2020

Natalia Kaliszek i Maksym Spodyriev po raz siódmy Mistrzami Polski

Za sprawą Mistrzostw Czterech Narodów w polskim łyżwiarstwie zawitał rok 2021. Mistrzami Polski 2021, ponownie, zostali Natalia Kaliszek / Maksym Spodyriev.

Wicemistrzami zostali Anastasia Polibina / Pavel Golovishnikov.

Natalia i Maksym, w wyrazistym tańcu rytmicznym Kinky Boots... nooooo powiedziałabym, że jak do tej pory to było ich najlepsze wykonanie. :)

Show cechowała duża swoboda jazdy, dynamiczność i... zadziorność :). Myślę, że brak stresu związanego z rywalizacją na najwyższym szczeblu, spowodował, że Natalia i Maksym porzucili ten cały bagaż napięcia i spięcia (jaki dotyka wszystkich zawodników) i podeszli do tańca bez tremy i z radością :) :). Drugim czynnikiem, który mógł wpłynąć, na podkręcenie charakteru programu, to to utęsknienie za zawodami ;)

W technice zawodnicy Axla Toruń, zdobyli cztery poziomy czwarte (za twizzle - ona i on, za podnoszenia i za kroki po przekątnej). Ich łączna nota za RD wyniosła 77. 04 pkt.

W drugim dniu zmagań z niecierpliwością czekaliśmy na taniec dowolny. Po kilku miesiącach zastanawiania się jak to będzie? Co to będzie? Nadszedł ten dzień! I co tu można powiedzieć?

Rzeczywistość przerosła oczekiwania :)

Natalia i Maksym już od pierwszej chwili tańca poruszają najgłębsze emocje odbiorcy. Z każdą kolejną sekundą wciągają w kreowaną przez siebie, osobliwą i wzruszającą, historię. Przenikliwa muzyka Heart Cry (Drehz) w interpretacji wielokrotnych mistrzów Polski, nabiera tajemniczego, nawet niespokojnego, ale jakże fascynującego charakteru.

Pierwszym technicznym elementem tegorocznego tańca jest, ich popisowe :), podnoszenie po prostej. Rozbudowane łączenie harmonijnie wprowadza do kroków na jednej nodze, po których pojawiają się, oryginalnie zaprezentowane, kroki choreograficzne. W trakcie ich wykonywania, duet nagle się zatrzymuje! I tu pojawia się jakże efektowny moment układu. Zawiera m.in.: teatralną formę choreografii, energiczne i ultrakrótkie podnoszenie (w zasadzie podrzut) i piruet/obrót w przysiadzie w wykonaniu Natalii, podtrzymywanej przez Maksyma. 

W dalszą część, ponownie z widowiskowymi łączeniami, zostały wplecione sekwencje twizzli i piękna kombinacja piruetów.

Po piruecie zachodzi zmiana klimatu muzyki. Na taki z mocnym i z niepokornym brzmieniem. We fragmencie Natural - Imagine Dragons pojawiają się kolejne elementy. Tutaj nastrój muzyki wyraża innowacyjny choreograficzny element obrotowy, baaardzo akrobatyczne podnoszenie rotacyjne, ekspresyjne kroki oraz niezwykłe (i niebezpiecznie wyglądające) podnoszenie stacjonarne.

Przez całość występu, podopieczni Sylwii Nowak-Trębackiej, utrzymują spójną ekspresję artystyczną. Nostalgia Perpetual Emotions przeplata się z mroczną aurą rockowego popu Natural. Zawodnicy ani na moment nie tracą na wyrazistości przekazu. Już teraz nie zauważa się pustych miejsc, a podobno będzie jeszcze więcej ozdobników. O wow!

Wynik 104.94 pkt oczywiście dał im wygraną. Ale ta nota może być jeszcze wyższa, bo w Cieszynie było kilka usterek. A sędziowie nie stosowali taryfy ulgowej. Dlatego na marcowych mistrzostwach świata może być tylko lepiej :)

*SP - tutaj 
*FP - tutaj

Duet Anastasia Polibina / Pavel Golovishnikov (POL) uzyskał 157.84 pkt. Ich mocną stroną na pewno jest pełen gracji styl jazdy. :) Szkoda, że w ocenach jeszcze tego  nie widać (porównując, to więcej zyskują za technikę). Ale w tańcach to tak już jest, trzeba nabrać doświadczenia. Trenują pod okiem, obecnie najlepszej w Polsce specjalistki od tańców, więc musi być dobrze :) 

Trzeci polski duet Jenna Hertenstein / Damian Binkowski swoje propozycje tańców zaprezentowali online.

Szczegółowe wyniki zawodów TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moi Drodzy!
Proszę o niekomentowanie, słuszności czy braku słuszności, decyzji wykluczenia Rosjan z zawodów. Znając życie na blogu powstałby wielki zgrzyt, który przysłoniłby piękno sportu.

Dziękuję :)

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, , skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.