Ekaterina KURAKOVA (POL) i nowy program krótki, czyli Janet Jackson show. Jeśli chodzi o ogólne wrażenie, zawodniczka fantastycznie weszła w klimat lat 80/90. Choreografia i wykonanie rewelacyjnie odzwierciedlają styl tańca z teledysków Janet. Brawo!
Nota za komponenty była bliska wyników (czasem nawet wyższa) od zawodniczek mających już nie jeden udział w mistrzostwach za sobą. Katia w debiucie zdobyła 52.28 pkt i uplasowała się..... Kwalifikację na IO będzie miała szansę zdobyć na Nebelhorn Trophy.
P.S. Lutza się wytnie ;) No, ale Alexandra Trusova, czy Satako Miyahara, również nie miały dziś do niego szczęścia.

Jeśli chodzi o najlepsze solistki. Bez zaskoczenia na pierwszym miejscu uplasowała się Anna Shcherbakova (RUS / 81.00), za nią Rika Kihira (JPN / 79.08), a na miejscu rosnąca w siłę 3. Elizaveta Tuktamysheva (RUS / 78.86).
1. Anna SHCHERBAKOVA (RUS / 81.00)
O doux printemps d'autrefois - Jules Massenet wyk. Joshua Bell
Anna i jej choreograf nie wychodzą z roli i program utrzymany jest w
melancholijnym (nawet bym powiedziała łzawym) tonie. Ujmujący taniec Anny
obfituje w różnorodność kroków, przepięknych ruchów, znakomitych elementów
łączących, co bez wątpienia, przekłada się na pasjonujące i porywające
widowisko.
Anna wykonała czyste skoki: 2A, 3F, 3Lz+3Lo oraz uzyskała 4 poziomy za piruety i 3 za sekw. kroków. W sumie za technikę
zdobyła 43.86 pkt
2. Rika KIHIRA (JPN / 79.08)
The Fire Within - Jennifer Thomas
To dynamiczna i energiczna propozycja Riki. Pomysłowe łączenie i płomienne
wykonanie zapewnia urozmaicone show. To odbicie na jednej ręce jest nie małą
atrakcję. Fenomenalna interpretacja, doskonałe wyczucie (muzyki klasycznej) z
technicznymi umiejętnościami, jak przede wszystkim 3A nie wykluczają jej w
rywalizacji z Anną.
Prognoza za technikę początkowo wynosiła ponad 47 pkt za techniczkę, ale
ostatecznie spadła do 43 z ułamkiem. Dopatrzono się maluteńkich dokrętek (q) w tym 3axlu i potem w 3T (3F+3T) i sędziowie oceny przyznali jej minusy. 3Lz był wspaniały i wszystkie elementy poza-skokowe uzyskały poziom 4.
3. Elizaveta TUKTAMYSHEVA (RUS / 78.86)
Lovely - Billie Eilish and Khaled
Elizaveta za Spartakusa na Lovely. Swoim tańcem ukazuje osobliwy klimat
chamber popu / rocka. Urozmaicona kompozycja (w tym różnorodne ozdobniki) wraz
z powściągliwą aurą, jaką tworzy podopieczna A. Mishina ukazują
niekonwencjonalne show. A na dodatek 3 axel. Nikt nie miał wątpliwości co do rotacji i jakości tego skoku. :)
Prognoza była wysoka i utrzymała się wysoka. Elizaveta za technikę zdobyła
44.39 pkt.
4. Karen CHEN (USA / 74.40)
Rise - Katy Perry
Popowy kawałek w realizacji Karen to barwne widowisko. Jest to pokaz zarówno z
elementami tańca współczesnego jak i z najlepszymi elementami łyżwiarstwa
figurowego. A piruety... zjawiskowe! Kroki też zdobyły 4 poziom.
Karen wykorzystała (przynajmniej w tym momencie) szansę jaką dała jej
federacja.
5. Ye Lim KIM (KOR / 73.63)
Liebestraum - Franz Liszt
Co tu dużo mówić. W tym programie można się rozpłynąć. A gdy jeszcze doszły czyste elementy, to już w ogóle jest to piece of art.
Yelim miała najładniejszą (najwyżej punktowaną) kombinacje 3Lz+3T.
6. Kaori SAKAMOTO (JPN / 70.38)
Concerto En Re Mineur, BWV 974: ll. Adagio - Johann Sebastian Bach perf.
Alexandre Tharaud Bach A La Jazz - Matt Herskowitz and Mary Kerr
W prezentacji programu krótkiego, można zauważyć, jak Kaori ma świadomość maestrii wybranego dzieła. Chociaż to żywiołowa zawodniczka, przy Bachu, pilnuje wyciągnięcia i eleganckiego wykończenia ruchów. Utrzymuje dostojną pozycję. Skupia się na dojrzałości przekazu.
Była usterka przy 3Lz, ale pozostałe elementy m.in. 3F+3T bardzo dobre.
Zawodniczki z dorobkiem poniżej 70 punktów:
7. Bradie TENNELL (USA / 69.87)
Moderation - Florence and the Machine
Jak już nie raz pisałam, dla mnie Bradie sprawia wrażenie perfekcjonistki. W programach jest skupiona. Ma pod kontrolą każdy ruch. Widać jak dobrze jest wyćwiczona. Nie pozwala sobie na interpretacyjną "samowolkę". Wszystko musi iść jak w zegarku. Ale co jest najważniejsze pozostaje naturalna. :) W SP wtapia się w klimat indie Moderation. Program intrygujący, wykonany w odpowiednim tempie, z właściwą Bradie subtelnością.
Nieczystości w kombinacji 3Lz + 2T przysporzyły jej strat.
8. Haein LEE (KOR / 68.94) oraz 9. Madeline SCHIZAS (CAN / 68.77) z pewnością cieszą się ze swoich wyników.
Haein Lee i jej Ave Maria to zjawiskowa interpretacja, fantastyczne łączenia. Szczególnie te spirale po kombinacji 3Lz+3T, zostały doskonale wkomponowane w podniosły nastrój muzyki.
![]() |
Anna Shcherbakova |
Madeline Schizas lepiej nie mogła się spisać. Urokliwy taniec do muzyki Stranger in Paradise, z trudną kombinacją 3Lz+3T, 3Lo i 2 axlem, zadziwił.
Po takim występie musiała zdobyć "Q".
Dodam, że na tafli była jeszcze druga Kanadyjka. Emily Bausback, czyli Mistrzyni Kanady 2020 (w tym roku mistrzostw nie było) nie weszła
do drugiej części zawodów.
10. Loena HENDRICKX (BEL / 67.28 pkt)
It's All Coming Back To Me Now by Celine Dion
Taki jest sport, czyli kto jest (zdecydowanie) niżej niż powinien
12. Alexandra TRUSOVA (RUS / 64.82)
Love Story - Lola and Hauser, Appassionata -
Secret Garden
U Alexandry, przy mniejszym nasyceniu ozdobników, na pierwszy plan wysuwa się interpretacja. Spokojnie wprowadza odbiorcę w spektakl. Daje wytchnienie i więcej miejsca na refleksję.
Przy Trusovej, trudno nie odnieść się do programów proponowanych przez szkołę
Eteri. Są to dwa odmienne style, ale mają jedną wspólna cechę. Są
spektakularne.
Niska pozycja wynika z upadku po 3Lz i tym samym braku kombinacji.
14. Satoko MIYAHARA (JPN / 59.99), czyli ta, która otwiera ranking zawodniczek z dorobkiem mniej niż 60 pkt.
Gnossienne: No. 1* - Erik Satie, Metamorphosis Two - Philipp Glass
Pierwsze słowo jakie przychodzi mi na myśl to bajeczna. ;) Satoko jak zawsze
pięknie się rusza, przepływa po tafli. Nawet wówczas, gdy nie wychodzi 3Lz i gdy z próby ratowania skoków zostaje 3Lo+1T.
*Z Gnossienne no. 1 rok temu korzystała Anna Shcherbakowa.
Wspomnę jeszcze o 18. Alinie URUSHADZE (GEO / 59.89 pkt), która zakwalifikowała się dalej i "odebrała" szybki awans Elisce Brezinovej. Eliska (CZE / 58.81), która swój program wykonała dobrze
- dawno nie było tak udanie jak dziś - jednak musiała czekać na rozwój
zdarzeń. Z 21. miejsca awansowała do drugiej części.
Jak to bywa na zawodach, nie zabrakło też nieszczęśliwego wypadku. Mae Berenice Meite (FRA), upadła po 3T, co skończyło interwencją medyczną. Z trudem zeszła z tafli. Ostatecznie musiała się wycofać z zawodów.
Przez to reprezentantka Chin Hongyi CHEN z wynikiem 58.81 (tak, z takim samym jak Eliska, tylko że ze słabszą techniką) automatycznie weszła do dalszej gry. Chociaż tak czy inaczej by weszła tylko musiałaby poczekać. Dokładnie na wynik Kailani Crain (AUS / miejsce 26), która podobnie jak Alexia Paganini (SUI / miejsce 25) nie uzyskały kwalifikacji.
Do zakwalifikowania się potrzeba było 57.72. To wynik 24. Lindsay van ZUNDERT (NED), która startowała z numerem pierwszym. I to był mocny start.
KONIEC
A dlaczego nic o "naszej" cudnej ha ha Katii?
OdpowiedzUsuńPytanie było dlaczego nic obiektywnego o Katii? Bo ten zachwyt mnie rozbawił. Ona idzie regularnie w dół. Niskie komponenty. I ta muzyka? Do tak eterycznej, filigranowej zawodniczki? Dobre
OdpowiedzUsuńBo jest "nasza". Autorka rozpływa się nad nią tylko dlatego że reprezentuje Polskę, a umówmy się, poszło jej dziś fatalnie.
UsuńTeż miałam wrażenie, że jest tragicznie. Te skoki wydawały się takie niechlujne i ledwo ledwo lądowane. Spodziewałam się po niej o wiele więcej.
UsuńJa w ogóle nie rozumiem kto i w jakim celu ściągnął Ją do Polski. Masakra. A śledzę wyniki w łyżwiarstwie już ponad 25 lat. Naprawdę aż przykro oglądać
OdpowiedzUsuńDokładnie zamiast dofinansować taką Elę Gabryszek, Laurę Szczęsną czy Natalię Lerkę, która skacze wszystkie potrójne skoki to oni sprowadzają kolejną osobę z zagranicy, która leci w dół. Kiedy zaczynała starty w barwach Polski miała wyniki w granicach 67 pkt, rok temu 57 teraz 52;0 No brawo! Ta zawodniczka nie ma potencjału. Gdyby miała Rosjanie by jej nie wypuścili.
OdpowiedzUsuńNo i gdzie są te wszystkie Polki? Nie żebym się czepiał, ale w Rosji jest taka konkurencja, że mało, która będzie gorsza od naszych najlepszych. Dofinansowanie również nie pomoże, bo żeby ten sport mógł się rozwinąć to trzeba zacząć od całego programu szkolenia od podstaw, bazy treningowej, obiektów sportowych i itd. To jest nierealne w tym kraju.
UsuńNa ostatnich zawodach w kraju, młodzieżowych mistrzostwach Laura Szczesna uzyskała ponad 49 pkt czyli ledwie dwa punkty mniej od Kurakowej,a Ela Gabryszak miała podobny wynik w granicach 52pkt. Więc są i czekają na pomoc. Dobrego trenera i choreografa. Lód.
UsuńGdyby to było takie proste i wystarczyło zatrudnić dobrego trenera i choreografa, żeby za chwilę osiągać lepsze rezultaty to byłoby świetnie. Niestety to nie tak działa. Natomiast faktem jest, że Kurakova jest obecnie najlepszą polską zawodniczką i ma prawo reprezentować nasz kraj na MŚ. Co do zawodów krajowych to jest zupełnie inna ranga imprezy w stosunku do MŚ i podejrzewam, że stres jest znacznie większy, niż w przypadku zawodów krajowych i znacznie trudniej uzyskać dobry rezultat na MŚ, niż w kraju. O potencjale Polek (Szczesnej, Lerki czy Gabryszak) nie będę się wypowiadał, bo nie śledzę zawodów krajowych. Raz tylko było mi dane oglądać zawody juniorskie, bodajże w Tychach i poprzestałem na tej jednej imprezie.
UsuńDobre. Nie masz pojęcia o potencjale Polek ale jednocześnie pytasz "gdzie są te Polki?"
UsuńKtoś kto dobrał taką muzykę do Katii powinien zostać natychmiast zwolniony. Widać to zresztą w komponentach.
OdpowiedzUsuńZgadzam się. Zamiast dać szansę Polkom i zapewnić im dobre warunki to mamy Rosjankę, która fatalnie jeździ. Dlatego Rosjanom nie było szkoda jej oddać.
OdpowiedzUsuńAnna Rechnio była 5 na Mistrzostwach Świata. Ale przecież PZŁF twierdzi, że się nie da.
OdpowiedzUsuńŁatwo krytykować anonimowo Polkę. Gniew głupiego wyraża się w słowach, gniew mądrego w czynach. Także zapraszam na lodowisko.
OdpowiedzUsuńTylko że to nie Polka i właśnie o to chodzi. Nie wykorzystują potencjału naszych.
UsuńJaki gniew🤣🤣 to realna ocena sytuacji. To może zastanówmy się co czuły nasze łyżwiarki gdy postanowiono ściągnąć E K. Na to nas stać było. A czemu np najlepszej z nich nie postarano się o lepsze warunki czy konsultacje u B.Orsena. I to jest w porządku? Jakie im dano szanse?
OdpowiedzUsuń