sobota, 27 marca 2021

MŚ 2021: Taniec rytmiczny na sztokholmskiej tafli

Dziś arena Ericsson Globe zmieniła się w mini Broadway. Ponad trzydzieści duetów, na swój oryginalny sposób, przełożyło musicale na język łyżwiarstwa. Dla nas najważniejszy był moment występu Natalii Kaliszek i Maksyma Spodyrieva w projekcie Kinky Boots. Za żywiołowe i barwne show ustanowili rekord tj. 76.12 pkt i obecnie zajmują 9 miejsce.


Na trzech pierwszych miejscach uplasowali się 1. Victoria Sinitsina / Nikita Katsalapov (RUS), 2. Madison Hubbell / Zachary Donohue, 3. Madison Chock / Evan Bates z USA.

To drugi sezon, gdy obowiązuje musicalowy styl i kroki finstepa. Jednocześnie jest to pierwsze spotkanie w tak szerokim, międzynarodowym, gronie. W zeszłym roku mistrzostwa świata zostały odwołane, tym samym nie mieliśmy okazji śledzić bezpośredniej konfrontacji najlepszych z najlepszych. W rywalizacji zabrakło Gabrielli Papadakis i Guillauma Cizerona. Duet skupia się już na olimpijskim złocie (tzn. oficjalnie na występie na IO). ;)

Repertuar par obejmował dobrze znane klimaty: Too Darn Hot, Grease, Burlesque, Singin' In The Rain, Westside Story, Blues Brothers czy Chicago oraz niecodzienne historie. Mowa tu przede wszystkim o Kinky Boots :), a także Bandstand, Thoroughly Modern Millie, czy La La Land 😜

Natalia i Maksym po mistrzowsku zaprezentowali elementy techniczne. Uzyskali trzy poziomy 4, za Twizzle (ona i on) oraz za podnoszenie rotacyjne. Za pozostałe poziom 3. Tak, tak, nawet za kroki Finstepa! Wooohooo. 

Trzeba zauważyć, że sędziowie nie byli hojni w przyznawaniu wysokich poziomów. Nikt nie uzyskał czwartego poziomu. Nawet topowi gracze ;)

Jakość wykonanych elementów, przez podopiecznych Sylwii Nowak-Trębackiej, pozwoliła na zdobycie blisko 9 dodatkowych punktów. Łączny wynik 76.12 jest ich nowym rekordem kariery! 

Taniec został zaprezentowany z dużą lekkością, swobodą, energią... Po zawodnikach nie było widać najmniejszego zdenerwowania. Jednym słowem było to spektakularne widowisko!*.

*więcej na ich temat będzie w osobnym poście. Don't worry.

Kolejność po tańcu rytmicznym

1. Victoria SINITSINA / Nikita KATSALAPOV (RUS / 88.15)

Ich RD  to romantyczna, a w zasadzie arcy-romantyczna propozycja. Deszczowa Piosenka, poparta wysoką notą za elementy techniczne (najwyższą w stawce) oraz najlepszym wynikiem za komponenty (włącznie z "10" w kompozycji i interpretacji), nie pozostawiła złudzeń, że nadal są w formie. 

2. Madison HUBBELL / Zachary DONOHUE (USA / 86.05)

Nie wiem kto bardziej "gwiazdorzy". Myślę, że jednak Zachary chce być tym dominującym zawodnikiem. Ale Madison, nie brak aktorskiego talentu, i nie pozwala zostawić się w tyle. W Burlesque obydwoje mają okazję do pełnej ekspresji uczuć. W tym klimacie, ciężko jest przesadzić, więc mogą dać upust w każdym z komponentów ;). Odważny taniec + odważne kostiumy, dają wyrafinowany spektakl.

3. Madison CHOCK / Evan BATES (USA / 85.15)

Seksapil Madison doskonale sprawdza się w soczystych rytmach Too Darn Hot. Evan jest jej tłem. No właśnie tłem, a nie niewidzialną otoczką, więc taki układ się sprawdza. Ich propozycja również jest wyrafinowana, ale w delikatniejszej oprawie.

4. Piper GILLES / Paul POIRIER (CAN / 83.37)

Mack and Mabel, czyli mistrz i uczennica, reżyser i aktorka. W tańcu bawią i błyszczą. To taki broadwayowski styl. :)
 
Piper i Paul zdobyli dwa poziomy 2 (za kroki finstepa i Piper za kroki w stylu tańca obowiązkowego). Jako jedyni z najlepszej szóstki. Poziom drugi, w najlepszej dziesiątce, uzyskali ich rodacy z miejsca 7. i Brytyjczycy z miejsca 8.

5. Alexandra STEPANOVA / Ivan BUKIN (RUS / 83.02)

Gorące, że aż parzy, Moulin Rouge Alexandry i Ivana wykonywane z coraz większą dojrzałością i wyważeniem środków przekazu dają płomienny, ale i estetyczny spektakl. W ocenach, hmmm, oni nie tracą punktów, tylko w pewnych obszarach zdobywają ich mniej.

6. Charlene GUIGNARD / Marco FABBRI (ITA / 81.04)

Grease, czyli jeden z kultowych musicali wszech czasów. Staranna Charlene i rezolutny Marco, spełniają się w głównych rolach. Uzupełniają się. Ona stonowana, potrzebuje energicznego Marco i na odwrót. Marco potrzebuje Charlene by pokaz mógł być zaprezentowany w odpowiednim tempie.

7. Laurence FOURNIER BEAUDRY / Nikolaj SORENSEN (CAN / 77.87)

Bonne & Clyde w ich wykonaniu to bardzo czytelny obraz. Stosują dużo aktorskich tricków. Najbardziej widowiskowi są w twizzlach. Pomysł z wykorzystaniem tekstu, (chyba) give up you're under arrest, z obrotem na kolanie i przede wszystkim ze "spluwami" w rękach, zrobiły furorę. :)

8. Lilah FEAR / Lewis GIBSON​ (GBR/ 77.42) 

Brytyjczycy nie wiele tracą do Laurence i Nikolaja. W ich Blues Brothers, tym razem czegoś mi brakowało. Mieli już bardziej żywiołowe wykonanie.

9.  Natalia KALISZEK / Maksym SPODYRIEV (POL / 76.12 / PB) - one and only :)

10. Tiffani ZAGORSKI / Jonathan GUERREIRO (RUS / 75.58) wraz z Greatest Showmanem, zamykają pierwszą dziesiątkę i jednocześnie są łącznikiem z grupą z dorobkiem ponad 70 pkt. 

Do tej grupy należą: 11. Kaitlin HAWAYEK / Jean-Luc BAKER (USA / 75.08), 12. Sara HURTADO / Kirill KHALIAVIN (ESP / 74.26), 13. Shiyue WANG / Xinyu LIU (CHN / 73.97), 14. Marjorie LAJOIE / Zachary LAGHA (CAN / 72.00), 15.Allison REED / Saulius AMBRULEVICIUS (71.29). 

Grupę poniżej 70 pkt otwierają Francuzi Adelina GALYAVIEVA / Louis THAURON ze zdobyczą 69.99 pkt. Ostatni zakwalifikowani to Alexandra NAZAROVA / Maxim NIKITIN (UKR / 66.54).

Tak jak wspomniałam, nikt nie uzyskał najwyższego poziomu za kroki Finstepa, więc miarą najlepiej wykonanych stała się jakość. I tak najwyżej ocenione zostały u Rosjan (Victorii i Nikity). W sumie zdobyli 9.12 pkt. Drugą oceną za kroki był wynik 9.01 i należał do dwóch amerykańskich par. Taki remis Hubbell/Donohue i Chock/Bates.

KONIEC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moi Drodzy!
Proszę o niekomentowanie, słuszności czy braku słuszności, decyzji wykluczenia Rosjan z zawodów. Znając życie na blogu powstałby wielki zgrzyt, który przysłoniłby piękno sportu.

Dziękuję :)

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, , skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.