
Złote medale wygrali zawodnicy mający już spore doświadczenie na międzynarodowych zawodach. To oni stanowią pierwszą kadrę narodową.
Zaczynając od konkurencji par tanecznych zwycięzcami zostali Shiyue Wang i
Xinyu Liu. Na kolejnych stopniach podium znaleźli się Hong Chen / Zhuoming Sun oraz Wanqi Ning / Chao Wang. Widziani na Mistrzostwach 4 Kontynentów 2020, uplasowali się odpowiednio na 10. i 12. miejscu.
No dobrze, a teraz who is who?
Kolejność czterech pierwszych duetów Cup of China pokryła się z kolejnością jaką pary zajmowały na mistrzostwach Chin w ubiegłym sezonie. Ci, którzy zajęli ostatnie miejsce, to wicemistrzowie w kategorii juniorów.
Tańce rytmiczne, oprócz zwycięskiego, nie należały do najbardziej
porywających. Owszem były pomysłowe i barwne, ale brakowało w nich większej
swobody, co oczywiście wpływa na ocenę w komponentach i odbiór przez widza.
1. Shiyue Wang / Xinyu Liu (206.84 pkt.) - jak już wspomniałam to duet biorący udział w wielu mistrzostwach, także w igrzyskach olimpijskich. Pod okiem trenerskiego teamu: Patrice Lauzon, Marie-France Dubreuil oraz Huang Guiyu z sezonu na sezon, zdecydowanie, poprawiają wyraz artystyczny tańców.
W tym sezonie ponownie bawili aranżacją musicalu Chaplin: The Musical (RD) oraz fascynowali, płomiennym, dramaturgicznym i pełnym pasji, widowiskiem Czarnego Łabędzia (FD).
2. Hong Chen / Zhuoming Sun (192.26 pkt)- ten duet od pewnego czasu również należy do podopiecznych Marie-France Dubreuil. Tematem ich tańca rytmicznego 2020/21 jest The Greatest Showman. Cheni Sun są bardzo eleganccy i wyrafinowani. Na początku RD jest lirycznie, później pokaz nabiera dynamiki, choć jeszcze sporo brakuje, żeby poczuć wielkie emocje. Ogólnie, mają dojrzały styl jazdy, ale brak im jeszcze iskry.
Lepiej jest w tańcu dowolnym I Will Wait for You - Mario Frangoulis. Są tacy... wysmakowani. Cały czas pracują sylwetkami. Nie ma żadnych zaniedbanych ruchów. Najbardziej podobało mi się zakończenie, czyli ten znakomicie zaprezentowany ślizg i kończący taniec, piruet stany.
3. Wanqi Ning / Chao Wang (171.90 pkt) - po wyborze muzyki z Marry Poppins (RD) można się domyślić, że będzie radośnie i jest... radośnie, radośnie i jeszcze raz radośnie. Przemyślane połączenie muzyki wraz z osadzeniem w niej elementów technicznych stanowią mocną stroną programu.
Taniec dowolny to rockowy Mozart. Od razu dwa mocne podnoszenia, wyznaczają dramaturgię pokazu i przekazu. Podobnie efektownie wyglądało trzecie z podnoszeń (stacjonarne) oraz zgodnie z uspokojeniem muzyki wolno kręcone twizzle. Ich domeną są pozycje szpagatu. Dużo ich.
4. Yuzhu Guo / Pengkun Zhao (162.36 pkt)
- Swing Kids, czyli RD, jest bardzo dobrze wyćwiczony. Ale by uzyskiwać wysokie noty, to wyćwiczenie musi być ukryte za swobodą i nonszalancją. We fragmencie
Bei mir bist du schoen, jest dużo lepiej. Intrygująco i zadziornie.
Taniec dowolny One Thousand Years, jak dla mnie zyskuje w drugiej części, tak w okolicach podnoszenia rotacyjnego i choreograficznego ślizgu. Ta część jest wyrazistsza. Mniej w niej tremy a więcej uczuć. Ogólnie kompozycja jest przemyślana, czekam tylko na więcej interpretacji.
5. Yufei Lin / Zijian Gao (142.33 pkt)- do swingowego The Mask i A Chorus Line pojawili się w romantycznych strojach. Może to i dobrze, bo wyglądali zjawiskowo. Najlepiej spisali się w twizzlach i kombinacji piruetów. Prezentują się z ładnie utrzymanymi liniami ciała.
Saga Zmierzch, One Thousand Years, Arms w ich wydaniu to urocze widowisko. Ujmująca inscenizacja. Duet Yuzhu/Pengkun we fragmencie One thousend years, ukazują dojrzałość sceniczną. Yufei i Zijan cechują się świeżością i młodzieńczym urokiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz