Pierwsze indywidualne medale w łyżwiarstwie figurowym rozdane, a raczej wywalczone z pełnym wysiłkiem i niezaprzeczalnym talentem w tle.
Mistrzami Olimpijskimi 2014 w kategorii par sportowych zostali
Tatiana Voloshozar / Maxim Trankov (RUS)
Tatiana Voloshozar / Maxim Trankov (RUS)
Wicemistrzami, drugi Rosyjski duet
Ksenia Stolbova / Fedor Klimov (RUS)
Ostanie miejsce na podium i medal brązowy trafił do
Aliony Savchenko / Robina Szolkowego (GER)
1. Tatiana Voloshozar / Maxim Trankov (RUS) - 152.69
/ 236.86
Majestatyczność, dramaturgia, dostojeństwo, wzniosłość oraz niezwykłość cechuje program Rosjan. Nieprzenikniona interpretacja, fenomenalna choreografia, talent łyżwiarski, drobiazgowo opracowane elementy oraz żarliwe zaprezentowanie programu stworzyły niepowtarzalne arcydzieło do muzyki Jesus Christ Superstar. "10" za interpretację, za choreografię, i wykonanie wyskakiwały niemal u każdego sędziego. Każdy elementy poza-skokowy wykonany zastał na 4 poziomie, a 3S, 3T+2T oraz 3 wyrzucany Loop i Salchow wyładowane pewnie (no może oprócz podparcia Tatiany po 3loopie). Jak można się było spodziewać uzyskali także oceny in plus za jakość wykonania.
2. Ksenia Stolbova / Fedor Klimov (RUS) - 143.47
/ 218.68
Rosjanie w programie stworzyli nieco zabawy, nieco grozy, a także wymaganej w utworze Rodziny Adamsów ponętności. Srebro dla Rosjan jest pewnego rodzaju sensacją, ale skoro ich program był czysty jak łza, z szeregiem trudnych elementów, wykonanych na wysokim poziomie jakości, to już szok jest mniejszy. M.in. zachwycili kombinacją 3T+2T+2, 3wyrzucanym Flipem i 3wyrzucanym Salchowem na koniec programu, czy piruetami na poziomie 4.
3. Aliona Savchenko / Robin Szolkowy (GER) - 136.14
/ 215.78
Po
raz kolejny w tym sezonie zachwycili i urzekli olśniewającym programem
do muzyki Dziadek do orzechów. Aliona niczym porcelanowa laleczka,
porywa swym wdziękiem, a Robin w roli żołnierzyka stanowi uzupełnienie
akcji. Cudowność prezentacji, niezaprzeczalnie przenosi w baśniowy,
niewyjaśniony świat. Smutek ogrania, gdy przypomina się upadek Robina w kombinacji 3T+3T oraz upadek Aliony przy arcy trudnym potrójnym wyrzucanym Axlu, kosztowne błędy pozbawiły ich nie tylko walki o złoto, ale także utrzymanie srebra.
4. Qing Pang / Jian Tong (CHN) - 136.58
/ 209.88
Nędznicy
w ich interpretacji i aranżacji doskonałych elementów, ponownie oprócz
wzruszenia wywołuje ukojenie. Program to przede wszystkim harmonia z
muzyką, wyczucie myśli utęsknienia i budzącego się optymizmu.
5. Kirsten Moore-Towers / Dylan Moscovitch (CAN) - 131.18
/ 202.10
Na
rozpoczęcie Kirsten przyjmuje taneczną i jakże czarująca pozę.
Początkowo prezentują się delikatnie i bez napięcie później przechodzą
do zabawnej i energicznej kreacji Fellini medley .
6. Vera Bazarova / Yuri Larionov (RUS) - 129.94
/ 199.60
Widowiskowy program z doskonałą interpretacją. Podniosłość, dostojność i ranga utworu podkreślana zostaje w każdej sekundzie tańca do Polovetsian Dances.
7. Meagan Duhamel / Eric Radford (CAN) - 127.32
/ 199.53
Przez ekspresja z jaką Meagan prezentuje się na tafli oraz Erick ze swą postawą, która nie jest przytłoczona przez partnerkę wciągają do magicznego świata Alicji w Krainie Czarów. Klimat programu utrzymany jest w podniosłym i walecznym stylu.
Wykonali dwa skoki potrójne wyrzucane wykonane jeden po drugim, gdzie Loop wyszedł, ale Lutz był z błędem przy lądowaniu. Imponujący był także 3Lz solo.
8. Cheng Peng / Hao Zhang (CHN) - 125.13
/ 195.72
Program dowolny Chińczyków to przede wszystkim ogromna harmonia z klasyką Chińskiego pianisty oraz imponujący poczwórny twist.
A.Savchenko/R.Szolkovy |
9. Marissa Castelli / Simon Shnapir (USA) - 120.38
/ 187.82
Pewność siebie, zdecydowanie i nieugiętość aż kipi z prezentacji programu do James Bonda. Interpretacja nie budzi wątpliwości, a bogactwo ozdobników wyznacza kierunek akcji. Choć nie najlepiej wykonany, jednak był poczwórny wyrzucany Salchow.
10. Vanessa James / Morgan Cipres (FRA) - 114.07
/ 179.43
Anioły i Demony w ich wydaniu to niepowtarzalna
sztuka budowania napięcia. Francuzi z niezwykłą prędkością przemierzali
taflę oraz z pełną żywiołowością i gorliwością podkreślali mocne dźwięki
utworu. Efektownie wyglądało kończące występ podnoszenie, gdzie Morgan
uklęknął. szkoda, że przy zejściu partnerki, musiał ratować się przed
upadkiem.
11. Stefania Berton / Ondrej Hotarek (ITA) - 115.51
/ 179.08
Dracula w interpretacji Włochów akcentuje
zmysłowość, ale w subtelny i łagodny sposób. Imponujący i elegancki styl
przejazdu podkreślają atrakcyjne i szykowne stroje. Program rozpoczęli
mocną trójkombinacją 3T+2T+2T.
12. Felicia Zhang / Nathan Bartholomay (USA) - 110.31
/ 167.21
Kolejna odsłona
Nędzników, tym razem nie tak oczywisty dobór muzyki. Sięgając po
dynamiczne, energiczne i wyraziste dźwięki zaskakują żywiołowością i
niemal bojowością. Dodatkowo dobrze wykonali potrójnego wyrzucanego
Lutza.
13. Maylin Wende / Daniel Wende (GER) - 107.00
/ 166.25
Widowiskowe stroje, więc i czytelny przekaz. Styl w jakim się prezentują do muzyki Your Highness jest mieszanką bojowości oraz odwołaniem się do (chyba) celtyckich dźwięków, w czasie których dają oddech publiczności i zabawiają scenicznym tańcem.
Q.Pang / J. Tong |
15. Andrea Davidovich / Evgeni Krasnopolski (ISR) - 94.35 /147.73
Romeo
i Julia w wykonaniu Andrei i Evgenija początkowo jest wzruszającym
wydaniem, przy łagodnych ruchach rąk i bardzo tradycyjnym w przekazie.
Końcówka programu zmienia całkowicie nastój na dynamiczny i pełen
ekspresji.
16. Nicole Della Monica / Matteo Guarise (ITA) - 86.22
/ 137.86
La Traviata (podobnie jak i short) jest utrzymany w rytmicznym i ożywczym tempie. Włosi odnaleźli się bardzo naturalnie w dziele, dzięki czemu odbiór i odbiór był przyjemny i relaksujący.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moi Drodzy!
Proszę o niekomentowanie, słuszności czy braku słuszności, decyzji wykluczenia Rosjan z zawodów. Znając życie na blogu powstałby wielki zgrzyt, który przysłoniłby piękno sportu.
Dziękuję :)