Mistrzynią XXII Igrzysk Olimpijskich została
Adelina Sotnikova (RUS)
Tytuł Wicemistrzyni i medal srebrny zdobyła
Yu-Na Kim (KOR)
A na najniższym stopniu podium stanęła z medalem brązowym
Carolina Kostner (ITA)
Do uchwytnych dźwięków skrzypiec i
towarzyszącej im orkiestrze, Adelina odkrywa swoją poważną i przejmującą
duszę. Dzięki przemyślanym i estetycznym elementom łączącym wzbogaca
choreografię i podkreśla istotne momenty dzieła Introduction, Rondo Capriccioso. W swoim programie zaprezentowała 3Lz+3, 3F, 3Lo, 2A+3T, 3F+2T+2Lo, 3S, 2A, a elementy poza-skokowe uzyskały poziom 4 i oceny in plus za jakość.
2. Yu-Na Kim (KOR) - 144.19
/ 219.11
Aranżacja Adiós Nonino umożliwiła, tej wysokiej klasy zawodniczce,
zaprezentowanie się dosłownie pod każdym względem umiejętności. Na
początku przy wyraźnych dźwiękach gry na fortepianie Yu-Na stawia
na artyzm, później pojawia się gorący i żywiołowy temperament oraz
zmysłowe tango. Pod koniec znów powraca do wymagających doświadczania w
interpretacji oraz wrodzonej maestrii muzyki. I jak nie trudno się
domyślać jest w tym po prostu cudowna. Acz bije od niej chłód i rezerwa. Bezbłędny program w dobrej jakości z trudną kombinacją 3Lz+3T, a w ocenie za komponenty przyznano jej kilka "10".
3. Carolina Kostner (ITA) - 142.61
/ 216.73
Tylko doświadczona technicznie i uzdolniona artystycznie zawodniczka może poradzić sobie z wymagającym dziełem jakim jest Bolero. Artystka w sposób fenomenalny odnajduje się pozornie równomiernym i jednostajnym dziele, dzięki artyzmowi i niewymuszonej pewności buduje niezapomniane występ, stając się jego nieodzowną częścią. W końcu Carolina zdobyła swój pierwszy olimpijski medal. W komponentach nie zabrakło też "10". W swoim programie wykonała 3Lz solo, ale kombinacji 3+3 nie pokazała.
4. Gracie Gold (USA) - 136.90
/ 205.53
Jeśli nie zaśpi (Śpiąca Królewna- P.
Czajkowskiego) i nie popsuje skoków to program wykonany w dobrym tempie i
stanowczo. Muzyka jej nie przytłacza i pomimo klasyki, potrafi nadać
jej własny, pewny styl.
5. Julia Lipnitskaia (RUS) - 135.34
/ 200.57
Lista Schindlera w interpretacji Julii,
jako dziewczynki w czerwonym płaszczyku, to dramatyczny obraz tamtych
lat. Boleść, żal, tragiczna powaga jest niemal namacalna w jej
przekazie.
Julia jest niezastąpiona w wyrażaniu nostalgii i
smutku w swoich programach. To już chyba domena podopiecznych jej
trenerki, bowiem Sergei Voronov również prezentuje się w stylu
przygnębienia.
6. Mao Asada (JPN) - 142.71 /
198.22
A.Sotnikova |
7. Ashley Wagner (USA) - 127.99
/ 193.20
Ashley jest
pełna wdzięku w
Samson i Delilah. Ale nie da się ukryć, że
program (pod względem wykonywanych elementów jak i tańca) prezentuje z
właściwą sobie stanowczością i ze zdecydowaniem podążając do celu. Zrezygnowała z Romeo i Julii i wróciła do zeszłorocznego programu.
8. Akiko Suzuki (JPN) - 125.35
/ 186.32
Upiór w Operze, zaprezentowany przez Japonkę to widowisko zarówno pod względem wrażliwości, dramaturgii, pasji oraz najwyższej jakości elegancji (zarówno w stroju). A program rozpoczęła od mocnej kombinacji 3Lz+2T+2Lo
9. Polina Edmunds (USA) - 122.21 /
183.25
Piękne piruety, niezwykle dobrze
rozlokowane w programie wzmacniają przekaz. Jak już udowodniła w shorcie
jest utalentowana i nie zamierza łatwo odpuścić. A w Solveig's Song, Morning z Peer Gynt sięga po najtrudniejsze skoki.
10. Maé Bérénice Méité (FRA) - 115.90
/ 174.53
Energiczna w powolnej, ale z dająca
się wyczuć dynamice utworów. Pomysłowe włączenie kawałka We will rock
you, by zaprezentować zdecydowane i mocne kroki.
11. Valentina Marchei (ITA) - 116.31
/ 173.33
Yu-Na Kim |
12. Kanako Murakami (JPN) - 115.38
/ 170.98
Z malującym się niezwykłym skupieniem i koncentracją podeszła do swojego programu Papa Can You Hear Me.
13. Kaetlyn Osmond (CAN) - 112.80
/ 168.98
Asteix, Obelix i ....Kaetlyn jako Kleopatra
to program z wykorzystaniem egipskich ruchów, pewności tańca oraz
zgodnie z oczekiwaniami budujący nastrój niepewności i napięcia :). Muzyka pochodzi z filmu "Misja Kleopatra".
14. Zijun Li (CHN) - 110.75
/ 168.30
W Coppélia, przez zwiewność i łagodność tańca, tworzy baletowy klimat i uroczysty nastrój programu.
15. Kexin Zhang (CHN) - 98.41
/ 154.21
W interpretacji liryczna i smutna. W choreografii dość zachowawcza. Program wydaje się surowy, ale i pozbawiony przesady.
16. Hae-Jin Kim (KOR) - 95.11
/ 149.48
Zniewalająca w prezentacji Czarnego Łabędzia. Poważna i dostojna, a w szczególności znakomita w warstwie tanecznej.
17. Gabrielle Daleman (CAN) - 95.83
/ 148.44
Jak można się domyślać przez Polovtsian Dances, przebija się młodzieńcza radość. Operatywna zawodniczka, sprawnie i z niezwykłą prędkością przedstawia kolejne elementy choreografii.
18. Nathalie Weinzierl (GER) - 89.73
/ 147.36
Szybkie tempo i impulsywność wyznaczają jej Rapsody in Blue.
19. Elene Gedevanishvili (GEO) - 92.45
/ 147.15
Bogata, ale wyważona choreografia. W chwilach spokojniejszych pełna wdzięku, efektowna w charakternych momentach. A towarzyszyła jej muzyka: Giselle - Adolphe Adam
20. Brooklee Han (AUS) - 94.52
/ 143.84
Program emocjonalny i melancholijny program do ścieżki dźwiękowej z filmu Secret.
21. So-Youn Park (KOR) - 93.83 /
142.97
Nietuzinkowa muzyka Rhapsody on a Theme of Paganini, w której Koreanka odnajduje się znakomicie, tworząc imponującą całość.
22. Elizaveta Ukolova (CZE) - 84.55
/136.42
W programie dowolnym postawiła na energetyczny i przebojowy swing.
23. Anne Line Gjersem (NOR) - 85.98 /
134.54
Pragmatyczna i solidna w tańcu do
Westside Story.
24. Nicole Rajičová (SLV) - 75.20
/ 125.00
W Tangu zaprezentowała się prężnie i zdecydowanie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moi Drodzy!
Proszę o niekomentowanie, słuszności czy braku słuszności, decyzji wykluczenia Rosjan z zawodów. Znając życie na blogu powstałby wielki zgrzyt, który przysłoniłby piękno sportu.
Dziękuję :)