czwartek, 20 lutego 2014

IO: Medale i artystyczny program dowolny solistek



Mistrzynią XXII Igrzysk Olimpijskich została  
Adelina Sotnikova (RUS)

Tytuł Wicemistrzyni i medal srebrny zdobyła  
Yu-Na Kim (KOR)

A na najniższym stopniu podium stanęła z medalem brązowym 
Carolina Kostner (ITA)




1. Adelina Sotnikova (RUS) - 149.95 / 224.59
Do uchwytnych dźwięków skrzypiec i towarzyszącej im orkiestrze, Adelina odkrywa swoją poważną i przejmującą duszę. Dzięki przemyślanym i estetycznym elementom łączącym wzbogaca choreografię i podkreśla istotne momenty dzieła Introduction, Rondo Capriccioso. W swoim programie zaprezentowała  3Lz+3, 3F, 3Lo, 2A+3T, 3F+2T+2Lo, 3S, 2A, a elementy poza-skokowe uzyskały poziom 4 i oceny in plus za jakość.

2. Yu-Na Kim (KOR) - 144.19 / 219.11
Aranżacja Adiós Nonino umożliwiła, tej wysokiej klasy zawodniczce, zaprezentowanie się dosłownie pod każdym względem umiejętności. Na początku przy wyraźnych dźwiękach gry na fortepianie Yu-Na stawia na artyzm, później pojawia się gorący i żywiołowy temperament oraz zmysłowe tango. Pod koniec znów powraca do wymagających doświadczania w interpretacji oraz wrodzonej maestrii muzyki. I jak nie trudno się domyślać jest w tym po prostu cudowna. Acz bije od niej chłód i rezerwa. Bezbłędny program w dobrej jakości z trudną kombinacją 3Lz+3T, a w ocenie za komponenty przyznano jej kilka "10".

3. Carolina Kostner (ITA) - 142.61 / 216.73
Tylko doświadczona technicznie i uzdolniona artystycznie zawodniczka może poradzić sobie z wymagającym dziełem jakim jest Bolero. Artystka w sposób fenomenalny odnajduje się pozornie równomiernym i jednostajnym dziele, dzięki artyzmowi i niewymuszonej pewności buduje niezapomniane występ, stając się jego nieodzowną częścią. W końcu Carolina zdobyła  swój pierwszy olimpijski medal. W komponentach nie zabrakło też "10". W swoim programie wykonała 3Lz solo, ale kombinacji 3+3 nie pokazała.

4. Gracie Gold (USA) - 136.90 / 205.53
Jeśli nie zaśpi (Śpiąca Królewna- P. Czajkowskiego) i nie popsuje skoków to program wykonany w dobrym tempie i stanowczo. Muzyka jej nie przytłacza i pomimo klasyki, potrafi nadać jej własny, pewny styl.

5. Julia Lipnitskaia (RUS) - 135.34 / 200.57
Lista Schindlera w interpretacji Julii, jako dziewczynki w czerwonym płaszczyku, to dramatyczny obraz tamtych lat. Boleść, żal, tragiczna powaga jest niemal namacalna w jej przekazie.
Julia jest niezastąpiona w wyrażaniu nostalgii i smutku w swoich programach. To już chyba domena podopiecznych jej trenerki, bowiem Sergei Voronov również prezentuje się w stylu przygnębienia.

6. Mao Asada (JPN) - 142.71 / 198.22
A.Sotnikova
Znów cudowna, inspirująca i pełna wdzięku prezentacja klasyki (Piano Concerto Sergei Rachmaninoff). Naturalny wdzięk zawodniczki, jej dojrzałość emocji, świadomość muzyki oraz wykwintna choreografia nadaje widzialny perfekcyjny obraz klasycznego dzieła. Podniosła się po wczorajszym upadku i wyskakała pięknego 3A WOW!!! 3F+3Lo, 3Lz, 2A+3T, 3S, 3F+2Lo+2Lo i 3Lo. Ponad to za elementy poza-skokowe uzyskała poziom 4. Choć w kilku skokach były usterki, to i tak program Japonki uzyskał notę na miejsce trzecie.

7. Ashley Wagner (USA) - 127.99 / 193.20
Ashley jest pełna wdzięku w Samson i Delilah. Ale nie da się ukryć, że program (pod względem wykonywanych elementów jak i  tańca) prezentuje z właściwą sobie stanowczością i ze zdecydowaniem podążając do celu. Zrezygnowała z Romeo i Julii i wróciła do zeszłorocznego programu.

8. Akiko Suzuki (JPN) - 125.35 / 186.32
Upiór w Operze, zaprezentowany przez Japonkę to widowisko zarówno pod względem wrażliwości, dramaturgii, pasji oraz najwyższej jakości elegancji (zarówno w stroju). A program rozpoczęła od mocnej kombinacji 3Lz+2T+2Lo

9. Polina Edmunds (USA) - 122.21 / 183.25
Piękne piruety, niezwykle dobrze rozlokowane w programie wzmacniają przekaz. Jak już udowodniła w shorcie jest utalentowana  i nie zamierza łatwo odpuścić. A w Solveig's Song, Morning z Peer Gynt sięga po najtrudniejsze skoki.

10. Maé Bérénice Méité (FRA) - 115.90 / 174.53
Energiczna w powolnej, ale z dająca się wyczuć dynamice utworów. Pomysłowe włączenie kawałka We will rock you, by zaprezentować zdecydowane i mocne kroki.

11. Valentina Marchei (ITA) - 116.31 / 173.33
Yu-Na Kim
W aranżacji  Flamenco Valentina prezentuje uwodzicielskie ruchy w połączeniu z  pewnym utęsknieniem w interpretacji (nie wiem czy to stres czy zabieg). 

12. Kanako Murakami (JPN) - 115.38 / 170.98
Z malującym się niezwykłym skupieniem i  koncentracją podeszła do swojego programu Papa Can You Hear Me.

13. Kaetlyn Osmond (CAN) - 112.80 / 168.98
Asteix, Obelix i ....Kaetlyn jako Kleopatra to program z wykorzystaniem egipskich ruchów, pewności tańca oraz zgodnie z oczekiwaniami budujący nastrój niepewności i napięcia :). Muzyka pochodzi z filmu "Misja Kleopatra".

14. Zijun Li (CHN) - 110.75 / 168.30
W Coppélia, przez zwiewność i łagodność tańca, tworzy baletowy klimat i uroczysty nastrój programu.

15. Kexin Zhang (CHN) - 98.41 / 154.21
W interpretacji liryczna i smutna. W choreografii dość zachowawcza. Program wydaje się surowy, ale i pozbawiony przesady.

16. Hae-Jin Kim (KOR) - 95.11 / 149.48
Zniewalająca w prezentacji Czarnego Łabędzia. Poważna i dostojna, a w szczególności znakomita w warstwie tanecznej.

17. Gabrielle Daleman (CAN) - 95.83 / 148.44
Jak można się domyślać przez Polovtsian Dances, przebija się młodzieńcza radość. Operatywna zawodniczka, sprawnie i z niezwykłą prędkością przedstawia kolejne elementy choreografii.

18. Nathalie Weinzierl (GER) - 89.73 / 147.36
Szybkie tempo i impulsywność wyznaczają jej Rapsody in Blue.

19. Elene Gedevanishvili (GEO) - 92.45 / 147.15
Bogata, ale wyważona choreografia. W chwilach spokojniejszych pełna wdzięku, efektowna w charakternych momentach. A towarzyszyła jej muzyka: Giselle - Adolphe Adam
Mao Asada

20. Brooklee Han (AUS) - 94.52 / 143.84
Program emocjonalny i melancholijny program do ścieżki dźwiękowej z filmu Secret.

21. So-Youn Park (KOR) - 93.83 / 142.97
Nietuzinkowa muzyka Rhapsody on a Theme of Paganini, w której Koreanka odnajduje się znakomicie, tworząc imponującą całość.

22. Elizaveta Ukolova (CZE) - 84.55  /136.42
W programie dowolnym postawiła na energetyczny i przebojowy swing.

23. Anne Line Gjersem (NOR) - 85.98 / 134.54
Pragmatyczna i solidna w tańcu do Westside Story.

24. Nicole Rajičová (SLV) - 75.20 / 125.00
W Tangu zaprezentowała się prężnie i zdecydowanie


Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, zimbio.com, skatecanada.ca ,Yahoo! Sports

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moi Drodzy!
Proszę o niekomentowanie, słuszności czy braku słuszności, decyzji wykluczenia Rosjan z zawodów. Znając życie na blogu powstałby wielki zgrzyt, który przysłoniłby piękno sportu.

Dziękuję :)

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, , skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.
Copyright © Poczwórny Toeloop , Blogger