środa, 19 lutego 2014

IO: Artystyczny short solistek


Panie zaprezentowały się w różnych stylach. Zaczynając od melancholijnych, pełnych wdzięku i gracji, przez romantyczne i poruszające, na ognistym tangu i radosnych  rytmach kończąc.




 
Na tafli w Soczi do rywalizacji przystąpiło 30 pań.
I rozpoczynając XXII Zimowe Igrzyska w kategorii solistek, najlepszą piątką okazały się:
1. Yu-Na Kim (KOR)
2. Adelina Sotnikova (RUS)
3. Carolina Kostner (ITA)
4. Gracie Gold (USA)
5. Julia Lipnitskaia (RUS)



1. Yu-Na Kim (KOR) - 74.92
W programie Send in the Clowns Koreanka wykazała się niesamowitą wrażliwością, pięknem i fenomenalna techniką. Perfekcyjnie opracowana choreografia, znakomite elementy łączące, podkreślają dramaturgię utworu. Niech słowo Clowns nie zmyli laika, bowiem nie chodzi tu o zabawne postacie z cyrku lecz o robienie z siebie naiwnych głupców (nie obraźliwie, ale z żalem). Dlatego Yu Na Kim nie prezentuje się wesoło i beztrosko, ale emocjonalnie i wzruszająco. Technicznie królewska w 3Lz+3T, 3F i 2A, natomiast skok do piruetu i kombinacja uzyskały poziom 4.

2. Adelina Sotnikova (RUS) - 74.64
Niezaprzeczalnie ujmująca młodzieńcza beztroski, daje się odczuć w przekazie Carmen, jako charakternej i żywiołowej. Ponad to Adelina wzbogaca program poprzez nieskazitelne piruety, czy efektowną choreografię. Pełna wdzięku i uroku wyskakała kombinację 3T+3T, 3F i 2A, a każdy z nieskazitelnych elementów poza-skokowych uzyskała poziom 4.

3. Carolina Kostner (ITA) - 74.12
W Ave Maria Carolina w swej interpretacji kładzie duży nacisk na poetyczność i uduchowianie. Płynne gładkie ruchy, z gracją wykonane elementy łączące i zgrabnie wplecione piruety tworzą nastrój podniosły, któremu ulega sama zawodniczka. Wielkie brawa, za czysty program z kombinacją 3F+3T, 3Lo i 2A. A kroki choć z poziomu 3, uzyskały oceny +3 za jakość wykonania. Co istotne Carolina uzyskała najwyższą notę za komponenty.

4. Gracie Gold (USA) - 68.63
Dynamiczność, energia i ekspansywność bije z programu Amerykanki. Piano Concerto - Edvard Grieg w interpretacji i krwisto czerwonej kreacji, Gracie tworzy ożywiony i charyzmatyczny świat pasji i dramaturgii. Ponad to jej kombinacja to 3Lz+3T.

5. Julia Lipnitskaia (RUS) - 65.23
Jej znakiem rozpoznawczym są idealne, olśniewające, budzące zachwyt etc.etc. piruety, a gdy do tego dochodzą wszelkie kunsztowne ozdobniki i sentymentalna interpretacja to wiadomo, że powstanie porywające dzieło. Szokująco upadła przy próbie 3F, gdzie zabrakło też obrotów i na razie nie ma jej na podium.

6. Ashley Wagner (USA) - 65.21
Ashley i jej Pink Floyd to pokaz siły, determinacji, odwagi i efektownych ruchów.  Stanowczość i pewność siebie zawsze daje się odczuć w programach Amerykanki, dzięki czemu tworzy energetyzujący nastrój. Jednym zdaniem - 'Just do it' ;) W kombinacji 3F+3T dokręciła toeloopa na lodzie.

7. Polina Edmunds (USA) - 61.04
A.Sotnikova
Ruchliwa, pełna energii w rymach cha-chy. Skoczna (3Lz+3T- choć toeloop wadliwy), taneczna, z piruetami kręconymi z prędkością światła. W programie nie było ani pustych, ani słabych momentów.

8. Akiko Suzuki (JPN) - 60.97
Pełen pasji i wrażliwy styl, da się odczuć w każdym programie Akiko. W shorcie składa hołd miłości (Hymne à l'amour) poprzez urzekający taniec, wyśmienite i drobiazgowo opracowane elementy łączące czy przepiękną pozycję w każdym z elementów poza-skokowych. Ponad to za każdy z tych elementów uzyskała poziom 4. 
Warto dodać, że przytomnie  zmieniła program, gdy nie dała rady wykonać kombinacji (3T+3T), w miejsce 3F solo wstawiła kombinację 3Lz+2T, chociaż w obydwóch przypadkach był małe błędy.

9. Maé Bérénice Méité (FRA) - 58.63
Porywista, pełna zapału i zdecydowana w ruchach. Bardzo dobry wybór The Question of U, w którym ani muzyka nie przytłacza zawodniczki, ani zawodniczka nie podchodzi do programu smętnie.

10. Nathalie Weinzierl (GER) - 57.63
W Fever był fever, szczególnie w ruchach łączących. Zawrotne tempo programu podkreśla charakter muzyki.

11. Zijun Li (CHN) - 57.55
Jest to zawodniczka bardzo delikatna i liryczna. Miękkie ruchy i tkliwa interpretacja nadają Tangu urokliwy nastrój.

12. Valentina Marchei (ITA) - 57.02
W momentach kiedy się kontroluje i udaje jej się okiełznać temperament, program prezentuje lirycznie i elegancko. Jednym z jej elementów była kombinacja 3S+3T, choć Teoloop z ewidentnym błędem, z którego zostały 2 obroty, z czego zostało 2 obroty.

13. Kaetlyn Osmond (CAN) - 56.18
Niepokornie, zadziornie i z powerem. Tak zaprezentowała się Kanadyjka. A charakter muzyki podkreślał jeszcze kobiecy i uwodzicielski strój.
C.Kostner

14. Kexin Zhang (CHN) - 55.80
Elementami poza-skokowymi uwydatnia przełomowe punkty muzyki Rolling Stonesów.  Czysty, płynny program z kombinacją 3T+3T, 3Lz i 2A solo oraz piruetami na poziomie 4 dał jej zasłużoną, wysoką pozycję.

15. Kanako Murakami (JPN) - 55.60
Sposób w jaki zaprezentował swój program do  Violin Muse - Ikuko Kawai to wszechogarniająca dramaturgia i czar.

16. Mao Asada (JPN) - 55.51
Jest stworzona do klasyki. A na pewno już do dzieł Chopina. Harmonia z muzyką da się odczuć w każdym momencie programu. Przez wrażliwą interpretację, przez olśniewające ruchy i nieskazitelną pozycję ciała w każdym elemencie, w misternie opracowanej choreografii by nie zaburzyć idei dzieła, czy sposobie prezentacji na lodzie, porywa przekazem.
Żal upadku przy 3A i braku kombinacji. To niezapomniana tragedia.

17. Elene Gedevanishvili (GEO) - 54.70
Ogniste tango, najlepiej scharakteryzowane w temperamentnych krokach.A co ważniejsze w przypadku tej zawodniczki, nie miała upadku.

18. Hae-Jin Kim (KOR) - 54.37
W nastrojowej muzyce Les Parapluies de Cherbourg M. Legranda zachwyca spójnością interpretacji i choreografii.

19. Gabrielle Daleman (CAN) - 52.61
Nawet w nieco pustych momentach przejścia między elementami technicznymi, potrafi przyjąć ujmującą pozycję rąk, w naturalny sposób sprawiając wrażenie harmonijnej całości z utworem.

20. Elizaveta Ukolova (CZE) - 51.87
Nastrojowy i romantyczny klimat programu- bo jak inaczej o miłości ;)

21. Nicole Rajičová (SLV) - 49.80
Płynnie przemierza lodowisko bez nadmiernych przystanków, a wszystko zgodnie z klimatem muzyki.

22. Brooklee Han (AUS) - 49.32
G.Gold
Zgrabne elastyczne ruchy wzbogacają przekaz łagodnego programu.

23. So-Youn Park (KOR) - 49.14
Olśniewająca jak i w delikatnym tańcu jaki w rozczulającej interpretacji do muzyki The Swan - Camille Saint-Saëns.

24. Anne Line Gjersem (NOR) - 48.56
Ujmująca tańcem i wdziękiem w  Maria and the Violin's String. Taki nastrój podkreśla także sukienka i upięcia we włosach. Miała niecodzienną kombinację 3S+2T, choć z błędem.

Do finału nie przeszły:

25. Jenna McCorkell (GBR) - 48.34
Szczególnie widowiskowe, sprężyste, ale nie pozbawione wdzięku kroki nadają programowi enigmatycznego wydźwięku.

26. Kerstin Frank (AUT) - 48.00
Nie sili się na wyszukane ozdobniki jej Bohemian Rhapsody to raczej prostota choreografii.

27 Viktoria Helgesson (SWE) - 47.84
Mystery Waltz, dzięki piruetom kręconym w zawrotnej prędkości w kompozycji ze strojem, podkreśla  wykwintny styl dzieła. Jej niska lokata jest swego rodzaju niemiłą niespodzianką

28. Natalia Popova (UKR) - 47.42
Natalia poddaje się nostalgicznej muzyce i pozwala, żeby to ona ją prowadziła.

29. Elena Glebova (EST) - 46.19
Znakomita w przekazie, podchodzi do programów bez widocznego stresu, a to odbija się na pozytywnym odbiorze. Nawet przy słabych elementach technicznych.

30. Isadora Williams (BRA) - 40.37
Uwodzicielska i słodka w akompaniamencie melodii "oczy czarne".


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, zimbio.com, skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.