poniedziałek, 11 lutego 2019

Mińsk 2019: taniec dowolny par tanecznych,

czyli trzecie rozstrzygnięcia po Mistrzostwach Europy 2019



Jak w żadnej innej dyscyplinie, tak w tańcach najbardziej widać jak tworzy się nowy, poolimpijski porządek, jednocześnie nie obserwujemy wielkich rotacji po RD. Wicemistrzowie IO 2018 Gabriella Papadakis / Guillaume Cizeron (FRA) utrzymują pozycję liderów; dwa duety Rosyjskie ostro walczą o wpływy w swoim teamie; tu inaczej niż na mistrzostwach Rosji, lepsi byli Alexandra Stepanova / Ivan Bukin; na medalową scenę wchodzą Włosi Charlene Guignard / Marco Fabbri; a Natalia Kaliszek i Maksym Spodyriev nie pozwalają by nowy układ tworzył się bez ich udziału.


1. Gabriella PAPADAKIS / Guillaume CIZERON (FRA) - 217.98 pkt. PB / WR
Taka to już niepisana zasada, że od najlepszych oczekuje się więcej... a przy Gabrielli i Guillaume'a po cichu oczekuje się światowych rekordów.

Wyczekiwanie ile tym razem zdobędą punktów, niewątpliwie dodaje dreszczyku emocji w czasie oglądania ich tańców. Doskonały, mistrzowski, wirtuozerski, nadprzyrodzony pokaz (Duet, Sunday Afternoon - Rachael Yamagata) jaki zaprezentowali w Mińsku, w połączeniu ze świadomością, że po czymś takim będzie (że  musi być) rekord powoduje, że publiczność nie była w stanie powstrzymać euforii- były owacje na stojąco, okrzyki, prezenty, prośby o autografy etc.). Nawet największy laik musiał dostrzec, że nie może być inaczej jak same poziomy 4 i "10-ątki" w komponentach.

133.19 pkt. WR za taniec dowolny i 84.79 pkt. WR za taniec rytmiczny przyniósł im notę 217.98 pkt. (WR) i... piąty tytuł MISTRZÓW EUROPY.

2. Alexandra STEPANOVA / Ivan BUKIN (RUS) - 206.41 pkt. PB
125.04 pkt. PB - jednocześnie: dał im i utrzymał ich drugą pozycję. W poprzednim sezonie zdobyli brąz, więc awans jest :). Na pewno musieli  liczyć się z tym, że ciężko będzie pokonać Francuzów (nie chcę pisać, że są poza zasięgiem, bo to nie jest dobra postawa dla sportowca). Jednak w Mińsku Gabriella i Guillaume okazali się nie doścignieni, więc pozostałe pary tak naprawdę wałczyły o srebro jak o złoto ;).  I to Alexandra i Ivan okazali się "małymi" zwycięzcami mistrzostw.

Sam taniec... to wiadomoooo. Żar, pasja i w sumie siedem poziomów 4 (w tym dwa razy za Twizzle).

3. Charlene GUIGNARD / Marco FABBRI (ITA) - 199.84 pkt. PB
120.79 pkt. to ich nowy rekord kariery. Pomimo, że jest to czwarta nota zawodów, bez problemu utrzymali się na podium. Ich La la land w nocie bazowej za technikę miało taką samą wartość co baza Francuzów (45.83 pkt.), a to oznacza, że zdobyli tylko i wyłącznie 4 poziomy. W jakości nie było tak wysoko jak u zwycięzców, ale zdobycie za wszystko 4 poziomów - to się nie zdarza tak często. W Mińsku na dwadzieścia par tylko dwa razy.

4. Victoria SINITSINA / Nikita KATSALAPOV (RUS)  - 193.95 pkt.
123.71 pkt. to trzeci wynik zawodów za FD, a w samych komponentach nawet drugi. Po piątym miejscu w tańcu rytmicznym, wynik bliski ich rekordowi (124.07 pkt.) nie dał im podium. Ale za to dał NAM niezapominane widowisko. Jan Sebastian Bach w interpretacji i kompozycji Rosjan to po prostu marzenie :). Szkoda tego "- 1 pkt." za przekroczenie czasu podnoszenia, ale te kilka "10 - ątek" cieszy... bardzo cieszy. 😉

5. Natalia KALISZEK / Maksym SPODYRIEV (POL) - 185.35 pkt. PB
Co tu więcej pisać (tzn. można i epopeję ;), ale kilka słów jest już TUTAJ. W tym miejscu napiszę: Są groźni! ;) Oj bardzo groźni! ;)
 
źródło: Prt Sc ISU

***
Jak już pisałam wyżej, w konkurencji tańców po FD, nie ma aż tak spektakularnych rotacji, jak w innych konkurencjach. W Mińsku największym awansem / stratą lokaty, były zmiany maksymalnie o trzy miejsca. Pełniejszy obraz indywidualnych osiągnięć daje porównanie miejsce zajmowanych w poprzednich latach. 

⇧ 6. Lilah FEAR / Lewis GIBSON (GBR) - dwa lata temu byli 15.

⇧ 7. Sara HURTADO / Kirill KHALIAVIN (ESP) - rok temu byli 8. tu oprócz awansu zdobyli także rekordy kariery.

↓ 8. Olivia SMART / Adria DIAZ (ESP) to był ich pierwszy wspólny start. I chyba ten słabszy. Bowiem spadli z miejsca 6. po RD. Ale patrząc obiektywnie w debiucie być ósmymi, to jest sukces.

↑ 9. Sofia EVDOKIMOVA / Egor BAZIN (RUS) - to debiutanci, którzy po jedenastym miejscu w RD podskoczyli o trzy "oczka".

↓⇧ 10. Marie-Jade LAURIAULT / Romain LE GAC (FRA) - niby awans w porównaniu do 2018 roku jest (rok temu byli 12.), ale jeśli chodzi o te mistrzostwa to w samym RD byli 9, a w FD jedenaści.

↓ 11. Juulia TURKKILA / Matthias VERSLUIS (FIN) - rekordy kariery są, a to znaczy, że są coraz lepsi. W samym RD byli na ósmym miejscu, więc chyba trochę boli wypadnięcie z TOP TEN. 

⇧ 12. Adelina GALYAVIEVA / Louis THAURON (FRA) z poprzednią (jak by nie było bardzo dobrą) partnerką był 16. 

⇧ 13. Allison REED / Saulius AMBRULEVICIUS (LTU) - do tej pory mieli różnych partnerów. Ale w tym zestawieniu zaszli najwyżej.

⇧ 14. Jasmine TESSARI / Francesco FIORETTI (ITA) - mają rekordy kariery, w samym FD byli 13., poprawili lokatę w stosunku do ME 2018 aż o cztery miejsca (rok temu byli 18), to chyba się cieszą ;)

↓ 15. Shari KOCH / Christian NÜCHTERN (GER) - to ich debiut. I ogólnie są wysoko, tylko że w RD byli na miejscu - czternastym.

⇧ 16. Darya POPOVA / Volodymyr BYELIKOV (UKR) - rok temu byli 22, czyli nie awansowali do finału. Dziś są 16.

⇧ 17. Robynne TWEEDALE / Joseph BUCKLAND (GBR) - rok temu ich nie było. Dwa lata temu byli 21. Czyli byli tylko w tańcu krótkim. Teraz jest widoczny awans

↑ 18.  Anna KUBLIKOVA / Yuri HULITSKI (BLR) debiutujący reprezentanci gospodarzy, awansowali z 19. miejsca po RD, na 18.

⇩ 19. Anna YANOVSKAYA / Adam LUKACS (HUN) - to jedyna para która odnotowała widoczną stratę. Rok temu byli już 14. Teraz pięć miejsc niżej.

20. Shira ICHILOV / Vadim DAVIDOVICH (ISR) to debiutanci cały czas 20.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moi Drodzy!
Proszę o niekomentowanie, słuszności czy braku słuszności, decyzji wykluczenia Rosjan z zawodów. Znając życie na blogu powstałby wielki zgrzyt, który przysłoniłby piękno sportu.

Dziękuję :)

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, , skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.