środa, 5 grudnia 2012

Pary taneczne w Finale Grand Prix 2012



W konkurencji par tanecznych pragnę zwrócić uwagę na poszczególne oceny za komponenty. To, że duety prześcigają się w innowacyjnych i wręcz niebezpiecznych podnoszeniach, za które osiągają poziom 4 jest sprawą dość oczywistą. Inaczej rzecz już wygląda w krokach, czy Twizzlach, gdzie te poziomy nie są  już taką stałą. A przede wszystkim duety rywalizują w ocenie, jaką sędzia przyznaje za konkretny komponent.







Wśród par tanecznych do Finału Grand Prix mogli wejść zawodnicy z najwyższej póki. Dlatego też w Finale mamy aż trzy duety, które zwyciężyły na „swoich” zawodach. I są to:

Meryl Davis / Charlie White (USA)

Zwycięzcy z USA i Japonii.
W tańcu krótkim ich druga obowiązkowa sekwencja kroków, (Yankee Polka) na Skate America zdobyła poziom czwarty, ale w Japonii zaledwie poziom drugi. Pierwszą natomiast oceniano na poziom 3.
Na szczęście im bliżej Finału ich sekwencje Twizzli zachwycają i pozyskują najwyższy poziom – a to zarówno w tańcu krótkim, jak i dowolnym.
Ponad to sekwencje kroków po przekątnej uzyskiwała poziom 3, a po kole poziom drugi. Jeśli chodzi o wspomniane komponenty, Amerykanie zdobyli najwspanialszą ocenę – 10 – w aż czterech z pięciu kategorii tj. za połączenia elementów, wykonanie, choreografię i interpretację.
Davis/White zaskarbili sobie sympatię szerokiej publiczności dzięki temu, że potrafią w szczególnie delikatny, ujmujący, a przede wszystkim czarujący sposób oddać charakter muzyki bez względu czy są to dźwięki rodem z Bollywood, czy klasyczny Walc.

Rekord sezonu: 178, 48 uzyskany na NHK.

Taniec krótki
Rekord sezonu: 71, 39 uzyskany na Skate America.
Muzyka: Music from Giselle - Adolphe Adam (Marsz,Walc, Polka)



Taniec dowolny
Rekord sezonu: 108,62 uzyskany na NHK.
Muzyka: Music from Notre-Dame de Paris - Riccardo Cocciante and Luc Plamondon



Tessa Virtue / Scott Moir (CAN)

Kolejni dwukrotni zwycięzcy (Kanada, Rosja).
Ich styl to już arcydzieło na lodzie. Gdy Amerykanie oczarowują wdziękiem, Kanadyjczycy budzą podziw i zadumę. Stąd „10-tki” pojawiają się w ocenie za wykonanie, choreografię czy interpretację. Duet ten w każdym sezonie przekracza już i tak daleko wysuniętą linię możliwości. Kiedy wydaje się, że już dalej nic się nie da zrobić to Kanadyjczycy pojawiają się z nową aranżacją.
Od strony technicznej obowiązkowe sekwencje kroków pozyskiwały poziom 2 i 3, natomiast kroki po przekątnej poziom 4. W przypadku duetu Virtue/Moir także naturalną rzeczą jest, że 4 poziom pojawia się przy sekwencji Twizzli.

Rekord sezonu: 173,99 uzyskany na Rostelecom.

Taniec krótki
Rekord sezonu: 70, 65 uzyskany na Rostelecom.
Muzyka: The Waltz Goes On - Anthony Hopkins



Taniec dowolny
Rekord sezonu: 104,32 uzyskany na Skate Canada.
Muzyka: Carmen Suite - Rodion Shchedrin



Nathalie Pechalat / Fabian Bourzat (FRA)

To już trzeci duet, który tryumfował dwa razy ( w Chinach i we Francji).
W ich stylu widać, jak sprawnie wykorzystują nowoczesność i nietuzinkowość. Dlatego ich taniec dowolny osiągną ocenę 9.75 w komponencie – choreografia. W tańcu krótkim ich obowiązkowe sekwencje otrzymują poziomy 3 i 4 (to lepiej niż otrzymywali Kanadyjczycy). Przy kolejnym istotnym elemencie tj. Tizzlach Francuzi w Chinach uzyskali poziom 4, ale na swojej ojczystej ziemi potraktowano ich surowiej dając poziom trzeci.

Rekord sezonu uzyskane na Cup of China: 169,73

Taniec krótki
Rekord sezonu: 69,15.
Muzyka: Polka: Gaite Parisienne - Jacques Offenbach
Walc: Sous le ciel de Paris performed - Yves Montand
Polka: Gaite Parisienne - Jacques Offenbach



Taniec dowolny
Rekord sezonu: 100,58.
Muzyka: The Rolling Stones





Kolejne trzy duety dwukrotnie zajęły miejsca drugie.



Ekaterina Bobrova / Dimitri Soloviev (RUS)

To srebrni medaliści z USA i Chin
Jak wielokrotnie pisałam, za zmianą trenera podążyła zmiana w emocjach. Teraz Rosjanie są spokojniejsi i melancholijni, zamiast dramatyczni i budzący grozę. Ich najlepszą oceną w komponentach jest 9.25, która pojawia się za wykonanie i interpretację. W tańcu dowolnym uzyskiwali poziomy 4, jedynie za sekwencje kroków (po kole i przekątnej) osiągali poziom 2. Podobnie w tańcu krótkim druga sekwencja kroków obowiązkowych nie ma wyższej niż 2. Natomiast pierwsza z nich na Skate America świętowała tryumf na poziomie 4.

Rekord sezonu: 159,95 uzyskany na Skate America.

Taniec krótki
Rekord sezonu: 64,32 uzyskany na Cup of China.
Muzyka: Polka: Put in a Good Word for the Poor Hussar (soundtrack)
Walc: The Crew.



Taniec dowolny
Rekord sezonu: 97,04 uzyskany na Skate America.
Muzyka: Man With a Harmonica - Ennio Morricone (remix - Appollo 44)
Tosca - Giacomo Puccini (new arrangement)



Elena Ilinykh / Nikita Katsalapov (RUS)

Startowali w Rosji i Japonii, gdzie zajęli wspomniane miejsca drugie.
Najlepszą oceną jest 9.50 (za choreografię), jednak nota 9.25 to nota, którą najczęściej sędziowie przyznają, jeśli mowa o tych najwyższych. Praktycznie każdy element doczekał się poziomu czwartego (nawet Twizzle), prawie każdy bo sekwencji kroków jak do tej pory oscylowały między poziomem 1 a 3.

Rekord sezonu: 158,46 uzyskany na Rostelecom.

Taniec krótki
Rekord sezonu: 65,70 uzyskany na Rostelecom.
Muzyka: Andijan Polka.



Taniec dowolny
Rekord sezonu: 96,66 uzyskany na NHK.
Muzyka: The Ghost (musical soundtrack)




Anna Cappellini / Luca Lanotte (ITA)

Zaprezentowali się w Kanadzie i Francji przegrywając jedynie z najlepszymi tj. Virtue/Moir oraz Pechalat/Bourzat.
Włosi dostąpili noty 9.50 w ocenie za interpretację. W tym sezonie mogą mieć trudniej, gdyż duet Virtue/Moir wykorzystuje tą samą muzykę co Włosi (tj. Carmen). Na szczęście te programy szalenie różnią się od siebie w adaptacji. Cappellini/Lanotte stawiają na klasykę, w której jednak nie brak charyzmy, pasji i Włoskiego temperamentu.
Technicznie duet ten jest coraz mocniejszy poziom 4 z domieszką poziomów 3 to wyniki obecnych osiągnięć. Jedynie sekwencje kroków w programie dowolnym nie otrzymały wyższego poziomu i konsekwentnie przyznawano im poziom 2.

Rekord sezonu: 160, 06 – każdy z rekordów uzyskany na Skate Kanada.

Taniec krótki
Rekord sezonu: 95,08
Muzyka: Seven Brides For Seven Brothers - soundtrack

Polka: Barn Dance
Walc: Bless Your Beautiful Hide and Wonderful, Wonderful Day

Polka: Barn Dance






Taniec dowolny
Rekord sezonu: 94,98
Muzyka: Carmen Ouverture, Habanera, Intermezzo Finale (z Carmen Suite) - Rodion Shch


Lista rezerwowa:

Kaitlyn Weaver / Andrew Poje (CAN),

Ekaterina Riazanova / Ilia Tkachenko (RUS)

Maia Shibutani / Alex Shibutani (USA)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, zimbio.com, skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.