piątek, 19 stycznia 2018

ME 2018: Emocje w tańcu krótkim par tanecznych

Na prowadzeniu są nie kto inny jak Gabriella PAPADAKIS i Guillaume CIZERON (FRA / 81.29). Za nimi z rekordem kariery znaleźli się Alexandra STEPANOVA / Ivan BUKIN (RUS / 75.38). Natomiast na 3. Anna CAPPELLINI / Luca LANOTTE (ITA / 74.76).

Występy naszych par w skrócie można podsumować jako strzał w dziesiątkę i oczko.
A to za sprawą 10 lokaty Natalii Kaliszek i Maksyma Spodyrieva i 21 Justyny Plutowskiej i Jeremiego Flemina.



10. Natalia KALISZEK / Maksym SPODYRIEV - 64.80

W tym sezonie u naszej olimpijskiej pary po atrakcyjnym wprowadzeniu do tańca, na pierwszy ogień ocen technicznych "idą" obowiązkowe kroki rumby, z których Natalia i Maksym bezpośrednio wchodzą w kroki bez trzymania... (nomen omen ;) utrzymane w jakże brawurowym tempie samby. Szczególnie podkreślanym choreograficzną pracą rąk.

Drugą część tańca, poprzedzoną figurami wprowadzającymi w klimat rumby, stanowi zmysłowo zaprezentowana sekwencja kroków w trzymaniu (PtSt). Natomiast na koniec pokazu duet nagle zaskakuje zmianą rytmu na rytmy salsy i tym samym ekscytuje ekstremalnie szybkim i - muszę to napisać - mrożącymi krew w żyłach, Twizzlami oraz podnoszeniem rotacyjnym.



Na moskiewskiej tafli nasz najlepszy duet z jeszcze większą pasją "wkroczył" w mistrzowski etap sezonu. W zaprezentowanym SD za Twizzle i podnoszenie uzyskali poziom 4, za obowiązkowe kroki rumby i kroki bez trzymania 3, a za kreatywną sekwencję 2. W komponentach zbliżyli się do swojego rekordu z Tallinn Trophy 2017 (tj. 31.76) i zdobyli  31.26 pkt. WIDEO - SD
Chyba nie muszę pisać, że są w finale :):)


21. Justyna Plutowska i Jeremie Flemin - 49.91 pkt.
W tym sezonie Justyna i Jeremie sięgają po dwie samby, przełamane nostalgiczną rumbą. Na początku w takt samby, prezentują obowiązkowe kroki rumby, a z kolei w części rumbowej kroki kreatywne oraz podnoszenie, które stanowi doskonały łącznik wprowadzający do ponownie, chociaż (tym razem, bardziej melodycznej, samby. W tej części tańca znajdziemy Twizzle oraz kończące pokaz kroki bez trzymania. Wyznacznikiem tańca jest niewątpliwie spójna choreografia oraz płynność i swoboda tańca (ruchów) naszego duetu. tak było i w Moskwie.

Dziś na tafli Mega Sport Areny Justyna i Jeremie najwyższy, 4 poziom  uzyskali za  podnoszenie, a dodatnie punkty za jakość, przysporzyły im aż cztery elementy. Trochę uchybień pojawiło się w Twizzlach, stąd i strata 0.31 pkt.

Szkoda, że do finału przechodzi tylko 20 duetów.

Na podium i blisko podium znaleźli się:

1. Gabriella PAPADAKIS / Guillaume CIZERON (FRA) - jak zawsze ich występ to istny łyżwiarski show, z komponentami na 10 i +3 za jakość wykonania. Dzisiaj dopatrzono się słabszych Twizzli (poziom 3), więc nie ma rekordu, ale i tak śmiało można ich uznać za Mistrzów Europy 2018.

2. Alexandra STEPANOVA / Ivan BUKIN (RUS) - nie ulegli tremie i z ostatnim numerem startowym (jak to mają w zwyczaju) poszli na żywioł.  :)

Jutro zapowiada się emocjonująca rywalizacja między duetami: 3. Anna CAPPELLINI / Luca LANOTTE (ITA) i 4. Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV (RUS) a to z tego prostego powodu, że Rosjanie tracą do Włochów jedynie 0.33 pkt.

 
źródło: https://japantoday.com

Pół żartem, pół serio oglądając dzisiejsze tańce można było zauważyć, że panel techniczny/sędzia główny/ do nadawania poziomów podszedł dość krytycznie, by nie powiedzieć surowo ;). Widać, że kontrolerzy skrupulatnie przeglądali każdy najdrobniejszy ruch. W efekcie poziom 4 za kroki rumby uzyskały tylko dwa duety: Gabriella Papadakis i Guillaume Cizeron (FRA) oraz Tiffani Zagorski / Jonathan Guerreiro (RUS), za kreatywną sekwencję kroków tylko Francuzi, a za kroki bez trzymania - nikt. Najwięcej czwartych poziomów przyznano za podnoszenia i Twizzle.  Co jak co, trzeba przyznać, że zawodnicy (jeśli odpuścili nieco technikę) wzorowo spisali się w jakości wykonywanych elementów.

Wyniki za SD TUTAJ

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Foto na blogu

Zdjęcia pochodzą głównie z portali: isu.org, wikipedia.org, zimbio.com, skatecanada.ca ,Yahoo! Sports i mają charakter informacyjny.